Hírek
2017. Szeptember 14. 07:50, csütörtök | Sport
Jobb1-ből a bal1-be, avagy csajok a fedélzeten

Interjú Buza Zsuzsa autóversenyzővel, a hétvégi Lyukóbánya-Parasznya Rallye Sprint verseny előtt, aki most egy méregzsákot fog terelgetni.
Lyukóbánya-Parasznya Rallye Sprint
Gondi Motorsport - Citroen Saxo
Buza Zsuzsa - Deák Henrietta
2017.09.16-17.
Zsuzsa idén már tíz éve versenyez a rallysportban, mint navigátor. Most átül a bal1-be a hétvégi versenyen. Ez okból beszélgettem vele.
Buza Zsuzsát a pilótát kérdezem először, hogy miként kerül ő a bal1-be?
- Rögtön itt meg is ragadnám az alkalmat, hogy ismét megköszönjem a lehetőséget, a támogatást és a bizalmat Gondi Csabának és a csapatnak! Egyik nap Csabi felhívott, hogy mit szólnék az ötlethez, ha a Saxo-ban kizárólag lányok ülnének, azt hittem csak viccel. Kellett egy kis idő, mire rájöttem, komolyan gondolja, és valóban Henivel állhatunk rajthoz Lyukóbányán. Igazából mindig vonzott a bal1, egy nagyon-nagyon minimális tapasztalatom van benne, ráadásul nem csak utazni, hanem vezetni is nagyon szeretek.
Ha már rally, mikor is kezdted a versenyzést?
- Idén pont egy évtizede, hogy elkezdtem és azonnal bele is szerettem ebbe a sportba. Anno Kovács Gyuri tanított meg a rally szabályaira és a navigálás rejtelmeire, amit majdnem egy teljes évadon keresztül gyakorolhattam mellette egy Celica GT4-ban. Aztán jött kis kihagyás, de valahogy mindig visszasodor az élet ehhez a sporthoz.
Mennyire idegen számodra a bal1?
- A versenyeken a jobb1-hez vagyok „szokva”, ez az alapfelállás, de nem teljesen idegen a kormány mögötti környezet sem. Bő 8 évvel ezelőtt hirtelen felindulásból mindenképpen ki szerettem volna próbálni a pilótaülést is, aminek megvalósításában sokan segítettek. Életem első versenykilométereit záró autóként vezettem le, Varga Józsival a jobb1-ben. Mindkettőnknek nagyon megtetszett az egész, így kitaláltuk, hogy később a mezőnyben is szeretnénk menni.
Merre, milyen versenyeken fordultál meg és az eredményeidről is lécci párt szóban számolj be.
- Navigátorként megjártam szinte mindegyik hazai osztályt, pályafutásomat anno Rallye 2-ben kezdtem, 10 évvel ezelőtt. Ezt követően voltam MARB-ban és pár ORB futamon is navigálhattam, aztán néhány év kihagyást hozott az élet. 2 évvel ezelőtt kerültem vissza újra „aktívan” a rallye-ba, mikor Jacsó János megkért, navigáljak Neki. Jó pár MARB futamot követően idén újabb változás történt, az év elején ért a megtiszteltetés, hogy a Gondi Motorsport-hoz csatlakozva Csabi mellé ülhettem be a jobb1-be – mint jövőbeni állandó navigátora. Az első közös tesztelésre/kipróbálásra a borsodnádasdi MARB futamon volt lehetőség, ahol szinte pillanatok alatt összeszoktunk, így a folytatás nem volt kérdés.
A navigátori eredmények… Van sok szép kupa a polcon, aminek a nagy része MARB futamokról származik. A legjobb Sprint eredmény egy egyszeri összeállításból született abszolút 2. és kategória 1. hely, amikor Szokor Gábornak diktáltam az itinert egy EVO-ban. A rövid Rallye 2-es pályafutásomból egészen az idei évig egy csoport 3. hely volt a legjobb eredmény, amit tavasszal Székesfehérváron Csabival felülírtunk, amikor a második helyre értünk be. Nagyon bízom benne, hogy a jövő évben folytatjuk, és több versenyen tudunk részt venni hasonló, de inkább még nagyobb sikerrel.
Pilótaként már nincs ekkora tapasztalatom, mindösszesen 3 MARB versenyen indultam el eddig. Persze az éles bevetést rögtön a mélyvízzel kezdtem, az első futam murva volt. Így a legnagyobb meglepetés engem ért, mikor a nap végén a dobogó legfelső fokára állhattunk a csoportban. Persze ez akkora lelkesedést hozott magával, hogy a következő aszfalt futamon is elindultunk Józsival, ahol a második helyet csíptük el a csoportban. Aztán a tervekkel ellentétben pár év kihagyás következett, végül a harmadik versenyre tavaly került sor Borsodnádasdon – egy futam erejéig helyet cseréltünk Janival és elhoztunk egy harmadik helyezést.
Végül az idei nyári rallye szünet után Csabi szerzett hatalmas örömet, mikor feldobta az ötletet: egy autó csak lányokkal… Még el sem kezdődött a verseny, de már most minden támogatást és bíztatást megkapunk a csapattól, ami nagyon jó érzés! Köszönjük!
Hatszor mentek majd a gyorsokon, ahol oda vissza fogjátok teljesíteni vagy felvezetés lesz a rajtba?
- A kiírás alapján oda-vissza lesz 3-3 gyorsasági, felvezetés nélkül, így az autóban töltött percek szinte egyenlőek lesznek a gyorsasági szakaszokon töltött idővel. Természetesen elsősorban a kocsira és magunkra vigyázunk, de azon leszünk, hogy ez ne menjen az élmény és az eredmény rovására!
A végszó ismét egy köszönet a bizalomért és a támogatásért Gondi Csabinak, a Gondi Motorsport egész csapatának, illetve támogatóinak! Köszönöm az interjút!
Fő támogatónk: Bott Hungária Kft.
Reklám partnereink: ST-Trans Kft., ZAZA Sped Kft., Pab-ÉP Kft., Gyarmati Transz Kft., Peot Hűtéstechnika Kft., M Kamion Trans Kft.
- Hajósi Miklós -
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot
A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.
2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport
Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes
Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.
2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport
Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!
Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.
2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport
Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben
A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.