Hírek
2012. Május 18. 07:01, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress
Tovább él, aki kávézik
Napi egy vagy akár több csésze kávé nemhogy rontja az egészséget, de egy átfogó tanulmány arra jutott, hogy a kávé megvéd a krónikus betegségektől, mint a cukorbetegség és a szívbetegségek - számol be a CNN.
A tanulmány az eddigi legátfogóbb, amely a témában készült. A kutatás keretében négyszázezer egészséges, 50 és 71 év közötti férfit és nőt követtek nyomon. A résztvevők közül 42 ezren egyáltalán nem ittak kávét, mintegy 15 ezren nagyon sokat, napi hat csészével fogyasztottak. A legtöbben az arany középutat választották, s napi 2-3 csésze kávét fogyasztottak el naponta.
A tanulmány ideje alatt az átlagos 2-3 csésze kávét fogyasztó férfiak 10, a nők pedig 13 százalékkal kisebb valószínűséggel haltak meg, mint a kávét nem ivók.
A mérsékelt kávéfogyasztás tehát összefüggésbe hozható a hosszabb élettel, illetve a magasabb túlélési arányokkal. Ugyanakkor Neal Freedman kutatásvezető felhívja a figyelmet, hogy nem ok-okozati kapcsolatot tártak fel a kávéivás és az egészség között, hiszen ehhez más életmódbeli tényezők is hozzátartoznak.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 11. 11:00, csütörtök | Belföld
Magyar Péter: Sulyok Tamás nem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az üldözött civilek mellett
Sulyok Tamás egyszer sem állt ki a bántalmazott gyerekek vagy az orbáni hatalom által üldözött civilek és a jogállam mellett, de a saját pozíciója miatt minden nap külföldön panaszkodik
2026. Június 11. 08:00, csütörtök | Belföld
Magyar Péter: rendkívüli forrásokat kapnak a kórházak a klímaberendezések javítására
2026. Június 11. 07:27, csütörtök | Belföld
Kapitány István: júniusban 500 milliárd forintos keretben megnyílnak az energetikai uniós pályázatok
2026. Június 10. 15:00, szerda | Belföld
Elemzők: meglepetést hozott a májusi inflációs adat
Meglepetéssel fogadták az MTI-nek nyilatkozó elemzők az infláció májusi lefékeződését a várt gyorsulás helyett.
